torsdag 28 mars 2013

Allt jag önskar mig - Grégoire Delacourt


Vid första anblicken tycker jag att historien verkade lite banal. Men eftersom det är ett förlag som jag hyser förtroende för, så gav jag den en chans. Och det är den värd. Man är med en gång fast. Det är en både klok och varm bok som får en att reflektera över livets väsentligheter. Kort handlar boken om Jocelyn som aldrig blev modeskapare i paris som var hennes dröm, utan driver en sytillbehörsaffär i en liten by Frankrike. Är gift och har två utflugna barn. Hon övertalas av sina väninnor att spela på lotto och vinner en helsickes massa pengar. Över arton miljoner euro. Vad gör man med så mycket pengar? Tja läs boken så får du se. Men kan väl säga så mycket som att gläds mer åt vad du har och försök leva i nuet än att försöka jaga lyckan någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar