lördag 2 mars 2013

John Green - Förr eller senare exploderar jag

Det här är en bok som jag aldrig hade läst om det inte vore för att det kom ett läsexemplar till bokhandeln. Jag läser normalt aldrig ungdomsböcker men gjorde här ett undantag som jag verkligen inte ångrar. Det här är helt enkelt en riktigt bra bok som alla kan läsa.

Kort om boken: Den handlar om Hazel 17 år som är sjuk i cancer och som vet att hon aldrig kommer att bli frisk igen. I en stödgrupp för unga med cancer träffar hon Augustus Waters och tycke uppstår. Som sedan växer till kärlek mellan dess unga vuxna som ingen framtid har. Det är en gripande och sorglig historia och visst gråter man en skvätt. Men den är också väldigt rolig och man blir glad av att läsa den.
Det är bara en sak jag inte förstår och det är valet av omslag som jag tycker begränsar möjligheten att få "äldre" att läsa den.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar