onsdag 10 december 2014

Julöl 6

Skål! Trots min bestämda målmedvetenhet och vilja att smaka av alla julens och vinterns öl, så får jag nog vara uppriktig med att det är ett fullständigt omöjligt uppdrag. Det finns också annat att göra.

Men tappert smaka jag av en mycket god Ale ikväll. Flying Dog K-9 Winter Ale (11012) är som så många andra avsmakade öl för alkoholstark (7,4) för julbordet. Dock kan denna funka om en viss återhållsamhet med snapsen kan uppbringas.

Det är nämligen en mycket god öl med mycket jul. Det är balanserad öl med tydlig smak av karamell, kavring, nötter samt äpple och plommon.

Då jag inte druckit den till någon mat, kanske jag skulle gardera mig med att säga att den gör sig bäst framför Kalle och/eller framför brasan.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar