lördag 21 december 2013

Årets skivor

Musikåret 2013.
Tänkte dela med mig av några av mina favoritplattor under 2013. Det blir förstås mycket jazz men också en del annat.
Det är ett omöjligt projekt att plocka ut några få skivor. Dessutom har listan en tendens att ändra sig i detta nu medan jag skriver. Det är också mer än förmätet av mig att påstå att jag har lyssnat på mer än någon promille av all den fantastiska musik som kommer ut i världen under ett år. Men av de skivor jag hört under 2013 har jag valt ut tjugo bra skivor att lägga under granen.  

Valierie June - Pushin against a stone
Patty Griffin - American Kid
Terri Lyne Carrington - Money Jungle
Keith Jarrett - Somewhere
Magnus Öström - Searching for Jupiter
Bombino - Nomad
Shai Maestro Trio - The Road to Ithaca
Vieux Farka Toure - Mon Pays
John Scofield - Überjam Deux
Eric Bibb - Jericho Road
Gregory Porter - Liquid Spirit
Israel Nash Gripka - Rain Plans
Rokia Traoré - Beatiful Africa
Goran Kajfes Subtropic Arkestra - The reason why vol.1
Nils Landgren Funk Unit - Teamwork
Kenny Garrett - Puching the World away
Tonbruket - Nubium Swimtrip
Turnpike Troubadours - Goodbye normal street

Må gott och GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar