torsdag 17 maj 2018

Mellan himmel och Lou - Lorraine Fouchet

En tjock romantisk feelgoodroman damp ner från förlaget Sekwa för en kort tid sedan. Häromdagen tog jag mig tid att läsa den även om det inte riktigt är min cup of tea.
Det här är en roman som jag tror att de som gillar Jojo Moyes böcker skulle uppskatta. Åtminstone kommer det att vara min utgångspunkt när jag som bokhandlare ska rekommenderar och tipsa om denna.



Joseph och hans fru Lou planerade att njuta och åldras tillsammans på den lilla ön Groix utanför Bretagnes kust. Istället vänds allt upp och ner när Lou hastigt går bort. Lou var den som höll ihop familjen och de bräckliga banden med barnen. Joseph eller Jo som han kallas har under åren glidit allt längre ifrån barnen. Men Lou har i sitt testamente gett ett uppdrag till Jo, att göra sitt yttersta för att barnen ska bli lite lyckligare.      

Romanen berättas i dagboksform av de olika familjemedlemmarna. 

Det är en charmig och mänsklig roman med ett stort hjärta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar