lördag 29 februari 2020

vårens och sommarens konserttips

Ett nytt år har tagit sin början och därmed är också en ny konsertsäsong inledd. 

Tänkte tipsa om kommande konserter som jag planerar att gå på, men också sådant som jag själv inte kan gå på, men som jag gärna hade gått på om jag kunnat. 

Jag har faktiskt redan varit på några intressanta konserter, så som Iris Bergcrantz på Victoriateatern 25/1 och den 6/2 var jag på en märkliga konsert, Claude Debussy, på DR Koncerthus. Har också hunnit med att se och höra det fantastiska Tonbruket, 22/2 på Victoriateatern.   



Nu till kommande event.   

Redan ikväll händer det grejer i stan, då den fenomenale danske bluesartisten Thorbjørn Risager gästar KB  

På måndag 2/3 kan man se Dominic Miller på Victoriateatern. 

4/3 kommer Zetterberg & Den Stora Frågan till Inkonst

24/3 är vigd åt Østergaard Art Quartet, feat Anders Jormin. En Europeisk supergrupp som ingen jazzintresserad borde missa. 

  


28/3 ser jag mycket fram emot att besöka DR Koncerthus och lyssna på DR Big Band som kommer att hylla Stan Kentons legendariska album "Cuban Fire!" 

30/3 gästas Monday Night Big Band av Christina Von Bülow på Kuben. 

18/4 arrangerar Jazz i Malmö dubbelkonsert på Inkonst med Lisen Rylander Löve och Hannah Tolf. 

23/4 Kathrine Windfeld Big Band på Palladium.   

2/5 är det dags för Tamikrest i Køpenhamn. Fantastisk ökenblues som är ett måste. 

4/5 är det åter dags att se Mike Stern. Denna gång med norska Jan Gunnar Hoff  Group på Amager Bio

13/5 besöker återigen Oddjob victoriateatern.  

21/5 får Folk å Rock fint besök av Frazey Ford som är aktuell med ett ny album. 

3/7 är det dags för Copenhagen Jazzfestival.   

Jag fyller på efterhand. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar