söndag 5 juli 2015

Brad Mehldau trio - DR Koncerthuset 2015-07-04

Festivalens andra dag bjöd på ytterligare en fantastisk fin sommardag. Större delen av dagen arbetade jag dock, så det var först mot kvällen jag kunde njuta av det fina vädret. Jag lämnade Malmö klockan sex för att återigen ta mig över sundet. Gårdagens konsert med Brad Mehldau trio ägde rum i den stora vackra konsertsalen på DR koncerthuset.




Var där i god tid och passade på att köpa årets festivaltröja och svalka mig med en öl.
Några minuter över åtta stod de på scen och kvällens magiska konsert tog vid. Vi alla som var där fick uppleva en innerlig och bländande upplevelse som måste betecknas som "Once-in-a-liftime."


Brad Mehldau, piano, Larry Grenadier, bas och Jeff Ballard, trummor. Foto Jesper Ekdahl. 


Brad Mehldau trio som består av Brad Mehldau på piano, Larry Grenadier på bas och Jeff Ballard på trummor är enastående lyhörda och samspelta. Deras samspel kan nog bara överträffas av Keith Jarretts långa samarbete med Garry Peacock och Jack 
DeJohnette. 


Brad Mehldau trio. Foto Jesper Ekdahl


Då jag tycker att det mesta om gårdagen konsert sägs i denna recension från Politiken, så delar jag den istället för att jag ordar så mycket.
Brad Mehldau signerar. Foto Jesper Ekdahl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar