måndag 23 maj 2022

Sommarens konserttips -2022

Det är så roligt att åter kunna gå på konsert och uppleva musik live. Vardagen har återvänt sedan länge i mitt fall, men just konserter är något som det inte blivit så mycket med under lång tid. 

Det gick ungefär ett och ett halv år mellan sista konserten i mars 2020 och hösten 2021 där Daniel Karlsson på Viktoria 16 december var en höjdpunkt.

Nu i vår har det blivit några riktigt bra konserter som Jacob Karlzon på Palladium 29 mars, som var enastående bra och så häromdagen var jag och min son och lyssnade på John Scofield. 

Här tänkte jag tipsa om sådant jag själv har tänkt gå på under vår, sommar och höst. 

Den 24 juni, på midsommarafton startar årets Copenhagen Jazzfestival, och dagen efter på Midsommardagen har jag biljett till den Maliska sångerskan Oumou Sangaré på DR Koncerthus. 

Planerar eventuellt något mer under festivalen, men har inte så mycket ledigt innan festivalen slutar den 10 juli. Men att bara åka över och strosa runt i Byn, med alla spelställen, där mycket är gratis är fantastiskt trevligt.  

Något jag är väldigt glad över är att jag lyckats få biljett till en fantastisk musiker, som följt mig i långt mer än tjugo år, men inte sett live förrän nu. Nämligen Oudspelaren Anour Brahem som spelar på Ystad stadsteater den 5 augusti, som en programpunkt på Ystad Jazzfestival. 

Sedan i höst är det inhandlat biljett till Fanfare Ciocarlia på Victoria den 10 september och senare i oktober ska jag och sonen gå på Tedechi Trucks Band på Amager bio den 17 oktober. 


     

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar