måndag 13 maj 2019

Vardagar 2 - Ulf Lundell

                           För mindre än ett år sedan Vardagar. Nu Vardagar 2. 
                           Då för ett år sedan var jag imponerad. Nu först mer avvaktande.
                           Sedan, återigen dras jag med av Lundells svada.
                           Återigen låter jag mig roas av hans ögonblicksbilder av
                           samtiden.
                           Stilen är den samma, en slags prosapoesi som löper som min text
                           gör här. 
                            
                           Det är högt och lågt, privat och offentligt, lästa böcker
                           ofta är det litteratur som också jag läser, musikreferenser som jag                                     delar. Dylan, Young, Mitchell. Dock inte mycket jazz där. 
                           
                           Fåglar, mycket fåglar. Trasiga bilar, hur ska det bli med galleriet?                                       Skilsmässan spökar ännu, och än mer spökar SD och all annan skit.
                           Läser flitigt tidningar och ondgör sig över tidens galenskap.
                              
                           Nytt är de många barndomsbilderna, minnena som då och då 
                           inflikas i texten.

                           Texten, ordmassan är som en besvärjelse och rening. 

           
                               
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar