måndag 25 december 2023

Tips på våren och sommarens konserter 2024.

Har börjat titta på och planerar för kommande konserter under 2024 och redan nu är flera konserter inbokade och biljetter köpta. Det finns hur mycket som helst och det är tid och ekonomi som styr vad som är möjligt. 

Tänkte tipsa vad jag själv ser framemot och tänker gå på, men också sådant som jag ännu inte bestämt mig för eller inte har möjlighet att gå på. 



Konserter som redan är inbokade är märkta med *, men flera lär det bli. När man kommer längre fram i tid, så släpps vilka artister som kommer till Copenhagen Jazz och Ystad jazzfestival. En Jazzfestival som jag inte hade någon större koll på är Ödåkra jazzfestival som under två dagar 16-17 augusti bjuder på musik i världsklass. Hit ska jag för första året för jag hade den stora glädjen att vinna inträde för båda dagarna i en tävling. 


Helge Albin Quintet - 13/1 - Palladium   

Fredrik Kronkvist Quartet feat. Kathrine Windfeld & Otero String Quartet * - 30/1 - Palladium

DR Big Band Elsker Steely Dan - 24/2 - DR Koncerthus. (Utsålt, men står på väntelista) 

Scott Henderson Trio * - 12/3 - Babel 

Per "Texas" Johansson * - 13/3 - Victoria 

Goran Kajfes Tropiques * - 11/4 - Victoria

Karl-Martin Almqvist, Ababhemu Quartet * - 16/4 - Palladium 

Mezzoforte - 19-20/4 (spelar två dagar på Victoria och har man aldrig hört dem, tycker jag verkligen att det är ett bra tips. Själv har jag inte bestämt mig, såg dem 2015 på just Victoria. 

Dominic Miller - 15/5 - Victoria (Har inte bestämt mig, men borde gå på detta) 

Hazmat Modine - 31/5 - Victoria (Det här vill jag verkligen tipsa om. Suveränt band, som jag själv tyvärr inte kan gå på)


Copenhagen Jazzfestival pågår i år mellan 5-14 juli (Här är ännu inget klart)

Ystad Jazzfestival pågår mellan 31 juli och 4 augusti. (Här är inga artister klara än) 


 

        


   

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar